Соціальна нестабільність, що склалася у сучасному суспільстві, зумовлює зростання різних відхилень в особистісному розвитку та поведінці підлітків. Це підвищена тривожніцсть, духовна спустошеність, байдужість, цинізм, жорстокість, агресивна поведінка. Особливу увагу привертає проблема насильства в дитячому середовищі, що отримала назву шкільне третирування, цькування, а у міжнародній термінології - БУЛІНГ. Осередком, у якому найбільш яскраво представлений булінг, є школа - місце де більшість часу проводить середньо-статистичний підліток. Перші публікації на тему шкільного приниження з'явилися ще в 1905 році. Дослідженням проблеми булінгу займалися переважно зарубіжні науковці, серед них варто відмітити скандинавських вчених (Д. Ольвеуса, Е.Ролланда, П. Хайнеманна) та британських дослідників (Д.Лейна, В.Ортона, Д.Таттума). У США особливу увагу до булінгу почали виявляти на початку 90-х років ХХ ст.
В Україні проблема булінгу лише починає вивчатися. Вітчизняні дослідження, як правило, здійснюються у напрямку педагогіки й психології та грунтуються на закордонних розробках теорії булінгу.
БУЛІНГ - це негативна агресивна поведінка умисного характеру, яка має високий ступінь суспільної небезпеки. Окремі прояви булінгу можуть підпадати під ст.127 КК України і кваліфікуватись як катування.
БК м-на"Східний" та міська бібліотека філія № 7 "Булінг в школі. Як його розпізнати?" - до Всесвітнього дня боротьби з булінгом пропонує пізнавальний онлайн перегляд для дітей та батьків - "Що таке шкільний булінг" та "Як боротися з булінгом поради дітям". Приємного пізнавального перегляду!
Немає коментарів:
Дописати коментар